The start of school - Reisverslag uit Brighton, Verenigd Koninkrijk van Chelsea Klaassen - WaarBenJij.nu The start of school - Reisverslag uit Brighton, Verenigd Koninkrijk van Chelsea Klaassen - WaarBenJij.nu

The start of school

Door: ChelseaMorag

Blijf op de hoogte en volg Chelsea

08 Februari 2011 | Verenigd Koninkrijk, Brighton

Hallo allemaal,
Dit wordt mijn eerste blog waarin ik iets ga vertellen over school. Maandag zijn we voor de eerste keer naar school geweest. We moesten ook voor de eerste keer vroeg op staan.
Om 10 voor 8 moeten we de bus pakken naar school en de lessen beginnen om 9 uur.
Op maandag hadden we literature. We hebben les met 4e jaars studenten die allemaal het onderwijs in gaan. De meeste gaan lesgeven op middelbare scholen maar er zijn er ook een aantal die op een basisschool les gaan geven.
De eerste tien minuten mochten we kletsen en kwamen een aantal klasgenoten zich aan ons voorstellen. Na tien minuten begon de les. We hebben het gehad over het toneelstuk Journey’s End. We moesten op internet een aantal feiten opzoeken over een jaartal uit de eerste wereldoorlog en vervolgens hielden we een discussie over deze werkmethode en of we dit ook op stage met de kinderen zouden kunnen doen. Het was erg interessant om daar over na te denken en je merkt ook wel dat de studenten van deze studie ongeveer even ver zijn als wij ook zijn.
Na de les zijn we meteen naar huis gegaan en hebben we erg veel boodschappen gedaan en heel weinig uitgegeven, yay!
Vandaag hadden we onze tweede les; drama. Kate (de lerares) was ziek maar Dave (de leraar van literatuur) nam de sessie over. We gingen verder met Journey’s End en de personages die daar in voorkomen. Eerst gingen we in groepjes ideeën uitwisselen en de relaties tussen personages verklaren. Daarna kregen we allemaal een nummer en moesten we in groepjes een “piture frame” uitbeelden waar personages uit het boek in werden uitgebeeld, maar dan met je eigen interpretatie van de persoon die je was. Het was een leuke opdracht om uit te voeren en we moesten het vervolgens ook voor de klas laten zien. Na de opdracht moesten we in groepjes bespreken wat we hadden geleerd van de opdracht.
Na school zijn we samen met drie klasgenootjes naar de stad gegaan. We hebben sushi gegeten. Jaja, mijn eerste sushi ooit. Het was erg lekker en erg grappig. Je gaat aan een tafeltje zitten waar een lopende band aan grenst en op die lopende band staan de hapjes. Je mag dus zelf van de lopende band pakken wat je wilt gaan eten. Je kunt dus ook zelf beslissen wat je uit gaat geven want alle bakjes hebben een kleur en die weergeven wat het bakje kost. Drinken is ook erg goedkoop, ik heb water gedronken en dat was zelfs gratis.
Na de lunch zijn we even naar een aantal winkels gegaan en daarna hebben we anderhalf uur in de pub gezeten. Het was erg gezellig en ik vind het ook leuk dat we nu ook andere mensen ontmoeten en dus ook veel Engels moeten spreken.
Vanavond gaan we samen met twee klasgenootjes naar de bioscoop om Black Swan te bekijken.
Helaas kunnen we niet echt gaan stappen want we moeten morgen weer vroeg op om naar een conferentie te gaan. We moeten ook op donderdag nog naar deze conferentie en dan is het alweer weekend.
Op vrijdag komen Ruben en de ouders van Koen, dus het zal een gezellig weekend gaan worden.
Ik zal proberen snel weer iets van me te laten horen. Internet is nog steeds erg vervelend. We hebben nu ontdekt dat het helemaal niet aan de paal ligt maar aan het materiaal waarmee onze flat is gebouwd. Als we alle onze kabeltjes aan elkaar maken en de dongel uit het raam hangen doet het internet het wel. We zullen dus veel naar Starbucks blijven gaan vrees ik.
Tot snel!
xxx

  • 09 Februari 2011 - 01:52

    Priscilla:

    He Chels! Leuke blog! Haha grappig om te lezen dat Dave dezelfde werkvormen gebruikt als bij die Shakespeare cursus van vorig jaar ^^ Heel herkenbaar :P Haha :P Have fun! xx Cil

  • 09 Februari 2011 - 08:32

    Marion:

    Hey Chelsea, klinkt goed het onderwijs daar, goed dat de leraren voor elkaar in kunnen vallen!
    Grappig hoe je nu ook het echte studentenleven ervaart. Ik was lucky in mijn tijd, kamer voor maar 156 GULDEN per maand, maar toch ook - zelf kleren maken, goedkoop eten, als ik uitging danste ik meer dan ik dronk etc. Enne NOOIT uit eten - ik moet m'n eerste sushi nog proeven ;o)))
    Love you! Mammaxxx

  • 09 Februari 2011 - 08:43

    Daniëlle:

    Heej Chels,

    Nou klinkt goed daar. Je hebt al veel gedaan op school, zo te horen:).
    Jammer dat je internet vreemd doet. Veel plezier en niet té veel in de pub zitten:P! Xxx

  • 09 Februari 2011 - 23:01

    Jamie:

    Chels! zoo dus het bevalt wel op school zo te horen. Gelukkig maar! Verder heb je het volgens mij prima naar je zin, het moet niet té gezellig gaan worden hè.. zoveel in de pub en Ruben in de buurt. Straks kom je nog niet eens meer terug.. Met wie moet ik dan gaan zwemmen??:P Geniet ervan en misschien moet je maar eens een deal met starbucks sluiten als je daar zo vaste klant wordt.. Liefs vanuit Berlijn! X

  • 10 Februari 2011 - 19:11

    Anne:

    Een goede start gemaakt zo te zien! En het huis ziet er nog wel wat leegjes uit, maar comfortabel. Dat uitbeelden van personages in het engels lijkt me echt een uitdaging trouwens!
    Enne, ook ik heb nooit sushi gegeten, echt zoals in de film op de lopende band! te gek.
    groetjes Anne

  • 10 Februari 2011 - 19:32

    Annabellie!!!!!=):

    Heeey Chelseaaa...
    Zo te horen heb je het wel goed in Engeland!!!!! Dat en ook fijn dat je weer lekker kan leren=) of vind je dat misschien =( Hahahahahahaha!!!! Het is fijn dat het internet het doet anders kan je dit nie eens lezen!!!!!!! Ik ben heeeeel erg blij voor je en vind het fijn voor je dat je in Engeland zit, maar ik mis je op woens-en donderdag.....=( Ik heb gelezen dat je in Brighton goed kan shoppen=)=)=)=)=) blij blij blij!!! Dussssss als we bij jou zijn (weet nog nie of dat kan) gaaaaa ik je heeeeeeeeeeeeele maal om shoppen!!!! berijd je maar voor.....
    enn een dikkkkkke knuffel en kusss van je kleine kleine kleine kleine nichtje!!!!
    Xxxxxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Brighton

Chelsea

Actief sinds 07 Dec. 2010
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 15017

Voorgaande reizen:

17 Januari 2011 - 10 Juni 2011

Brighton 2011

Landen bezocht: