Lectures, Oceana, lectures, weekend:) - Reisverslag uit Brighton, Verenigd Koninkrijk van Chelsea Klaassen - WaarBenJij.nu Lectures, Oceana, lectures, weekend:) - Reisverslag uit Brighton, Verenigd Koninkrijk van Chelsea Klaassen - WaarBenJij.nu

Lectures, Oceana, lectures, weekend:)

Door: ChelseaMorag

Blijf op de hoogte en volg Chelsea

20 Februari 2011 | Verenigd Koninkrijk, Brighton

Hallo allemaal!

Na Valentijnsdag op maandag is er alweer een hoop gebeurd.
Dinsdag zijn Raj en Alice bij ons komen eten en zijn we daarna voetbal gaan kijken in de pub.
Op woensdag hadden we een internationale kennismakingsdag. Dit hadden ze op de universiteit geregeld zodat we ook andere internationale studenten leren kennen.
We waren met ongeveer 13 mensen. Twee Vlaamse meisjes, Canadese meisjes, een Duitse jongen en een Duits meisje, een Zweeds meisje, een meisje uit Nigeria en een Japanse man. Eerst kregen we een welcome pack. Hierin zaten handige tips voor internationale studenten, maar omdat wij er al een maand zijn hadden we de meeste dingen zelf al uitgevonden.
We kregen ook nog een voorlichting over Culture shock en heimwee enz.

Na het luisteren mochten we eindelijk met elkaar gaan praten en kregen we wat drankjes en hapjes. 's avonds was er voor ons een social georganiseerd in Madam Geisha, een moderne bar.
We zijn toen eerst thuis wat gaan eten en daarna zijn we Arsenal - Barcelona gaan kijken in King and Queen met Dawn, Raj, Jenny (het Zweedse meisje) en Ben (de Duitse jongen). Met hun zijn we ook samen naar Madam Geisha gegaan. We hebben daar een paar drankjes gedronken maar toen hadden we het wel weer gezien en zijn we naar Oceana gegaan, dat is een grote club. Ik ben ook wel eens in Nottingham naar Oceana geweest en onze Oceana lijkt daar echt erg veel op. In Oceana hebben we de rest van de avond/nacht doorgebracht en lekker gedanst. Het was super gezellig maar rond twee uur vonden Hannah en ik het wel tijd om te gaan omdat we de volgende dag om 9 uur weer een lecture hadden.

En dat hebben we geweten. De volgende ochtend zaten Hannah, Koen, Dawn, Raj en ik als zombies in Dave zijn lecture. Gelukkig was de stof iets makkelijker dan de stof die we op maandag hadden besproken. Na school zijn we wat gaan eten en daarna gaan slapen en rusten.

Vrijdag hadden we ook nog een lecture en daarna zijn we even naar de stad gegaan. Gister had ik een rustig dagje. Ik ben 's ochtends even alleen naar de stad geweest en hebben boodschappen gedaan en schoongemaakt. Daarna heb ik lekker in een luie stoel Dr. Who gekeken de rest van de middag. Gisteravond zijn we nog naar King and Queen geweest met Raj en Jenny en hebben we gepoold. Het was echt erg grappig want we bakte er helemaal niks van.

Nu zit ik samen met Hannah in de Starbucks. Buiten zijn er mensen een halve marathon aan het rennen, haha!
Vanmiddag gaan we nog boodschappen doen en daarna wat huiswerk maken.
Morgen weer vroeg op voor Lectures.

Er staan weer nieuwe foto's op Facebook, vooral van toen Ruben hier was vorige week.

Tot snel!
xxxx

• 28 Februari 2011 - 09:35

Jan Linders:

Hi Chelsea,

Zombie students in Dave's lecture: he must have appreciated your willingness to attend his lectures with a hangover- headache :-) ! Student life can be tough indeed! Enjoy, take care,
    Jan