Busy bee - Reisverslag uit Brighton, Verenigd Koninkrijk van Chelsea Klaassen - WaarBenJij.nu Busy bee - Reisverslag uit Brighton, Verenigd Koninkrijk van Chelsea Klaassen - WaarBenJij.nu

Busy bee

Door: ChelseaMorag

Blijf op de hoogte en volg Chelsea

17 Maart 2011 | Verenigd Koninkrijk, Brighton

Hallo allemaal,

Het is alweer een tijdje geleden dat ik een verslag heb geplaatst. Dit komt vooral omdat ik twee drukke weken heb gehad.

Mijn vader is me komen opzoeken in Brighton en we hebben echt super veel gedaan. We zijn Brighton in geweest en ik heb hem rondgeleid en we hebben geshopt. We zijn ook voor de eerste keer naar Londen geweest sinds ik in Brighton ben. Dat was echt een super leuke dag. We zijn naar het olympische stadion geweest. Het stadion is al helemaal af maar ze zijn nog hard aan het werk om ook de andere gebouwen en stadions af te krijgen. Er was een view tube waar je kon zien wat er nu al stond en waar je ook de plaatjes kon zien van hoe het uiteindelijk zou gaan worden.
We zijn ook nog naar Covent Garden geweest, Neils Yard (super stil en schattig steegje heel dicht bij Covent Garden), British museum, Big Ben, Westminster Abbey en the London Eye en we hebben lekker gegeten in een vegetarisch restaurantje.
We hebben in die week ook een mooie wandeling gemaakt en Anne en Timo zijn een dagje naar Brighton gekomen. Ze zaten samen in Londen voor een week en vonden het leuk om een middag/avond langs te komen. Ik heb ze Brighton laten zien en we hebben een beetje gewinkeld en zijn samen lekker uit eten geweest met Hannah en Jasper (Hannah's vriend die ook uit Nederland over was).
Natuurlijk was pap ook nog jarig en hadden we een dagje Isle of Wight gepland. 's Ochtends hebben we eerst Kelvin opgehaald in Porstmouth en daarna zijn we met de boot naar de Isle of Wight gegaan. Het was droog en de zon scheen af en toe maar het waaide ook vooral erg hard. We hebben lekker over het eiland getourd en we hebben heerlijn geluncht in een pub in the middle of nowhere. Helaas was het al weer veel te snel tijd om de boot terug te pakken naar the main land, maaaarrr toen we terug kwamen in Portsmouth en een pub inliepen waren ze PSV - Rangers aan het uitzenden en hebben we dat gekeken, het was een super dag en pap vond het ook een super fijne verjaardag:)

Maar dat was nog niet alles. Op vrijdag was het voor pap weer tijd om naar huis te gaan maar ik moest me klaarmaken voor een weekendje Glastonbury bij mam. Kelvin was ook nog steeds bij mam en Ruben kwam ook langs:) Het was erg gezellig. We hebben lekker gegeten, gewinkeld en we zijn naar de King's speech geweest. Een erg indrukwekkende film. Helaas ging dat weekend ook weer veel te snel voorbij en was het tijd voor mij om weer naar Brighton te gaan.

Toen begon het gewone leventje weer een beetje. Maandag moesten we naar school maar zijn we ook naar the academy geweest. Dat is een school waar we de komende weken als onderwijsassistenten zullen werken op maandagmiddag. We moesten helemaal netjes aangekleed omdat dat gebruikelijk is in Engeland. De kinderen waren erg druk maar het was erg interessant om te kijken hoe ze hier Engels geven. We hebben ook al wat leerlingen mogen begeleiden.

Dinsdag en woensdag waren minder interessante dagen. Ik ben naar school geweest, heb aan school gewerkt en we zijn in de pub voetbal kan kijken.

Vandaag is het St. Patrick's day en ook al is het een Iers feest, hier in Engeland vieren ze het ook. Waarschijnlijk omdat ze kunnen feesten en drinken. Vanavond gaan we dus gezellig met een groep naar de pub, in het groen natuurlijk, om te feesten. Er komt een Ierse band in King and Queen en door de hele stad heen zijn er dingen georganiseerd.
Ik mijn volgende blog zal ik beschrijven hoe het was.

Nu ga ik maar weer eens wat aan school doen en wat eten omdat ik erg veel honger heb.

Tot snel!
xxxx

  • 17 Maart 2011 - 17:08

    Marion:

    Hey muis, was leuk he, dat jullie hier waren! Over twee weekjes weer en dan lekker naar THE BATHS ;o)))
    Kirsten is nu hier en we hebben vandaag een lange wandeling gemaakt. Vanavond massage avond, lekker! Veel plezier met St. Patricks! Dikke kus! Mammaxxx
    Oh ja, waarom had je niet verteld dat Anne en Timo waren geweest :)!?

  • 18 Maart 2011 - 12:48

    Pap:

    Het was zeker een superweek!
    Ik heb weer 2 weken nodig om bij te komen haha.
    Hier Paddy's Day gevierd in O' Sheas waar ze ook Rangers-PSV uitzonden. PSV met een pint Guinness in je hand, omringd door mooie mensen, het leven kan al slechter zijn.
    En vanavond Hollandse avond toch?
    Ben benieuwd hoe de Engelse meiden het vinden.
    Groetjes en kus, pap

  • 21 Maart 2011 - 16:45

    Jan Linders:

    Hi Chelsea

    A busy bee indeed! You seem to move around a lot, especially when your father is visiting by car! You're absolutely right to make the most of your stay in Brighton while you're there!
    Working as a teacher assistent at the academy: must be fun, we'll be hearing more about that next time, won't we? greetz, Jan

  • 31 Maart 2011 - 12:46

    Boris:

    Hee!
    Heb je ook in de London eye gezeten? geloof er niks van! haha.. tot FB :)
    Xx

  • 15 April 2011 - 13:03

    Jan Linders:

    Hi Chelsea,

    Still alive and kicking in Brighton, I hope? greetz, take care,
    Jan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Brighton

Chelsea

Actief sinds 07 Dec. 2010
Verslag gelezen: 318
Totaal aantal bezoekers 14997

Voorgaande reizen:

17 Januari 2011 - 10 Juni 2011

Brighton 2011

Landen bezocht: