poolen, tapas en mannen met bloemen - Reisverslag uit Brighton, Verenigd Koninkrijk van Chelsea Klaassen - WaarBenJij.nu poolen, tapas en mannen met bloemen - Reisverslag uit Brighton, Verenigd Koninkrijk van Chelsea Klaassen - WaarBenJij.nu

poolen, tapas en mannen met bloemen

Door: ChelseaMorag

Blijf op de hoogte en volg Chelsea

14 Februari 2011 | Verenigd Koninkrijk, Brighton

Hallo allemaal,

Het is alweer maandag. De tijd gaat echt erg snel.
Ik zal beginnen waar ik vorige week ben gebleven. Dinsdag gingen we naar Black Swan. Wat een vage film is dat. Ik zou het niemand eigenlijk aanraden. Ik kan wel zien dat het een kwaliteitsfilm is maar ik kon er persoonlijk vrij weinig mee en vond het nogal gruwelijk, haha!
Het was wel een gezellige avond met onze nieuwe vrienden van de universiteit.

Woensdagochtend moesten we vroeg op om naar de conferentie te gaan.
De conferentie bestond uit twee dagen en heette `the voices of our community`. Over het algemeen was het erg interessant en indrukwekkend. Toch merkte we wel dat we sommige dingen op de HAN al hadden gehad. Ik vond het tweede deel van de eerste dag vooral erg indrukwekkend. er kwamen toen allemaal gastsprekers iets vertellen over ervaringen op scholen. De eerste gastspreker was pas 12 en had asperger syndroom, de tweede gastspreker had een zware handicap en de derde gastspreker was homoseksueel. Ik was erg onder de indruk van hun verhalen en tips.
De tweede dag ging over transfer en transition. Dat sloot goed aan bij een module die we hier op de universiteit daar over gaan volgen.

Toen was het alweer weekend. Vrijdag kwam Ruben en we hebben toen savonds spelletjes gespeeld in de flat. Zaterdag zijn we DE derby gaan kijken: Manchester United vs. Manchester City. United won met een indrukwekkende goal van Rooney, yay!
Daarna zijn Ruben en ik samen even naar het strand geweest en toen zijn we uit eten gegaan. We hebben heeeeerlijk gegeten in een restaurantje dat foodilic heet, yamyam!
Zaterdagavond gingen Ruben, Hannah en ik weer naar de King and Queen (pub) en daar hebben we Dawn, haar vriendje en Raj ontmoet. Dawn en Raj zijn twee meisjes van onze school.
We hebben toen gepoold, dat was erg gezellig en leuk.
Gisteren hebben een luie dag gehad. We zijn boodschappen gaan doen en hebben thuis spelltjes gedaan en Gilmore Girls gekeken.
's avonds hebben Hannah, Ruben en ik wel een heeeeerlijke tapas gemaakt voor ons zelf. Koen was het hele weekend met zijn ouders op stap, vandaar dat hij niet zoveel in dit blog voorkomt, haha!

Nu zitten Hannah en ik alweer een uur in de Starbucks. Onze les vanochtend was weer erg interessant, ik denk wel dat we hier veel gaan leren.

Ik ga nu maar weer eens stoppen.

Tot schrijfs!
xxx

  • 14 Februari 2011 - 16:08

    Chelsea Klaassen:

    p.s Ik was nog even te vertellen dat we vandaag (Valentijnsdag) al zoveel mannen met rozen en andere bloemen hebben gezien, echt grappig! Hier in Engeland is het toch wel een big deal of Valentijnsdag te vieren:) hihi!

  • 14 Februari 2011 - 16:13

    Marion:

    Hey Chels, je klinkt al echt als een Engelse studente - meer pubs, films en restaurants dan time at Uni :)!

    Maar ik hoor ook gelukkig dat je veel leert (ja, ik ben en blijf je moeder...).

    Fijn dat jullie nu ook een stofzuiger hebben, kan ik volgende keer weer met een gerust hart langs komen :)!

    Oh en Black Swan, Ojee, Alastair wil daar nog heel graag heen... Wel nog naar The Kings Speech gaan he! Die is ECHT heel goed!

    Dikke kus!
    Mamma
    xxx

  • 14 Februari 2011 - 17:27

    Boris:

    Hej Chels :D ,

    Black Swan is écht wel goed hoor!! Ik heb die film in Birmingham gezien, vond hem echt geniaal goed! Marijn gilde KEI hard toen Winona Ryder(die danseres in het ziekenhuis lag) opeens in de hoek stond in haar keuken! Haha..

    Maar die colleges lijken wel heel erg interessant hoor! Maar het is meer pubs en spelletjes doen dan studeren of niet;) Have fun!!!

    Liefs, Xx Boris

  • 14 Februari 2011 - 19:28

    Stefan Klaassen:

    Leuk verslag weer meis, moest vooral lachen om die drie sprekers met in toenemende mate van handicap: asperger syndroom, zware handicap en homosueel :-)
    En inderdaad, de goal van Rooney was van buitenaardse schoonheid.
    Fijn dat je het zo gezellig hebt gehad met Ruben dit weekend.
    Kusjes, pap

  • 15 Februari 2011 - 14:08

    Jan Linders:

    Hi Chelsea,
    Starbucks internet: very original I must say; the smell of coffee makes you write quite fluently, doesn't it -:)? Dave is certainly a very stimulating teacher I think, hope you'll learn a lot! Enjoy Brighton and its beaches (or is it still a bit cold?) Hope to hear more from you, take care,
    Jan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Brighton

Chelsea

Actief sinds 07 Dec. 2010
Verslag gelezen: 328
Totaal aantal bezoekers 15024

Voorgaande reizen:

17 Januari 2011 - 10 Juni 2011

Brighton 2011

Landen bezocht: